neděle 26. června 2016

Modré háro a trollové

Pozor, děcka s modrými vlasy jsou zvídavá! Prvně k nám domů kluci zavlekli vševědátora Bennyho Blu. Orientuji se díky němu v základech hasičství a historii vikingů. Návštěvě modrovlasé Hildy jsem se naproti tomu až tak nebránila, tušila jsem, že má tahle cácora s tyčkovitým a nohama, óbr botama a skicákem v ruce co říci.
ˇ
Pokračování zde...

HILDA- Hilda a troll, Hilda a půlnoční obr
NOVINKA
Autor komixu- Luke Pearson
Paseka, 2016
80 stran, knížka v pevné vazbě

Kvalita ilustrací je asi největší předností knížky, která v sobě obsahuje dva příběhy modrovlásky Hildy. Ta žije jen s maminkou kdesi na samotě. Do města daleko, všude kolem příroda, ve které se dá volně existovat a popustit uzdu fantazii. Tedy něco, co většina dnešních dětí vůbec nezná.

Já jsem si v dětství mnohokrát představovala své setkání s „krvavým kolenem“, kterým mě postrašila jakási cizí paní ve vlaku. K mnohokrát promýšlenému setkání, nevím proč, mělo dojít někde u Domažlic v úvozové cestě, koleno tam mělo na mě vylézt z křoví. Tak nějak podobně Hilda prvně promýšlí a pak skutečně prožívá setkání se svými fantastickými představami- pro nás exotickými, pro ni "běžnými" trolly. Napůl v realitě a napůl ve fantazii se prostě potlouká kolem baráku, ba i dál a hle, všude se dá narazit na někoho zajímavého. Stačí otáčet kolečkem zoomu, přiblížit si hemžení v trávě nebo naopak všechno pěkně vzdálit a zjistit, že nad vámi stojí rozkročený obr. Právě tahle změna perspektivy- Hilda v něčím uchu a naopak někdo v jejím, se mně osobně nejvíc líbila.


O autorovi jsme si vyhledali i něco více, určitě doporučujeme jeho webové stránky, které vám uznávanou tvorbu tohoto vlastně mladého Brita uvedou do souvislostí. Vedle Hildy se mi moc líbí jeho návrhy přebalů časopisů, navazující na dlouhou tradici kvalitní časopisecké ilustrace na západě, ale například animace mě hluboce zklamaly. Tak si snad rozpohybovaná Hilda, která by měla spatřit světlo světa příští rok, zachová svěžest a precizní dotaženost svého knižního originálu.

Alex měl knížku přečtenou za dvacet minut! Když mi ji nesl nazpět, tak jsem úplně zaúpěla… Ještě štěstí, že jsme knížku kupovali jako dárek jeho sestřenici Elišce, která nad ní strávila myslím standardní čas a po přečtení plánovala, že si obrázky ještě bude dále prohlížet. No a my jsme si navíc ještě pár trollů- ve velikosti, kterou limitovalo balení jedné modelíny- i pěkně doma vymodelovali.

Co si o knížce myslí minibloger Alex?
Hilda je holka z venkova. Má tenké nohy a modré, dlouhé vlasy. Zažívá různá dobrodružství s obry a trolly. Ti jsou ale trochu jiní než třeba v Harrym Potterovi. A má zvláštní kamarády, třeba takovou dřevěnou lišku. Hilda si všeho kolem sebe všímá, je bystrá a tak vidí svět zajímavě. Knížka má pěkné ilustrace. Doporučil bych ji holkám.

Žádné komentáře:

Okomentovat